понеделник, 1 февруари 2016 г.

Ден 22: Въпроси и отговори

Очертават се няколко въпроса, които ми задавате постоянно във фейсбук групите. За това ще се опитам да им отговоря изчерпателно.

Въпрос: Ям ли хляб със супата на обяд? И засища ли ме само една гола супа?
Не ям нито салата, нито хляб, нито пия нещо покрай обедната супа. А ме засища, защото съм научил един трик още от моето детство - за да се нахраниш с малко, то трябва да е много горещо (Като дете се бях хванал на бас с приятели, че ще изям 20 кюфтета. Уверен бях, защото го бях правил веднъж. За зла беда започнах да ги ям горещи и загубих - не можах да изям и пет.).
Друг трик е да се подлюти ястието здраво. Лютото засилва апетита, но лютивия вкус се увеличава многократно с горещо. Пробвайте да изядете две люти и много горещи супи - мисия невъзможна :)

Въпрос: По колко си сипвам? Следя ли грамажа?
Не, не го следя. Както съм се убедил, очите трябва да бъдат нахранени също. За да ги нахраня - сипвам си така, че да е пълна чинията. И се мъча да направя храната красива, цветна и апетитна. Сутрин чинията ми е малка, на обяд - супена, а на вечеря - нормалната сервизна чиния. Ако не мога да го изям - не се силя.

Въпрос: Вечер пия алкохол. Не ми ли пречи?
Алкохолът спада към забранените ми удоволствия. Знам, че ми пречи. Проблемът при алкохола е в начина на разграждане на напитката в организма. Вместо да се превръща в мазнини, алкохолът се превръща в ацетат. Той, от своя страна, забавя метаболизма, както и разграждането на мазнините.
Но въпреки това, докато килата вървят надолу, няма да спра да си сипвам вечерно време. Но гледам да не прекалявам.

За закуска си спретнах два много вкусни сандвича - с краве масло, зелена чушка, чери доматки и два жълтъка.
Гледах ги пет минути преди да започна да ги ям - красота!

За обяд - бульон от телешки език. Горещ, вкусен, лют.
Рецепта:
Езикът се вари един час в тенджера под налягане с глава лук, две листенца дафинов лист, зърна чер пипер и малко сол. Изважда се, обелва се и част от него се нарязва на кубчета за бульона. В тенджера се изсипва бульона от езика, долива се вода и се слагат да се сварят два картофа, корен пащърнак, малко глава целина, една червена чушка и няколко едро нарязани моркова. Когато заври, нарязаният език се пуска да се довари. Ако е уврял добре, може да се сложи чак накрая. Когато зеленчуците са готови, бульонът се смъква от огъня и му се добавя ситно нарязана връзка пресен магданоз. Сервира се овкусен с хрян (и люто по желание). Махнах картофите.

Днес имам рожден ден. Фиеста с морски дарове. И първото ми прегрешение с разделното хранене:
Скариди, запържени пипала на калмари, сельодка, сьомга, две печени рибешки пръчици, две филийки с хайвер (прегрешението!), салата от разноцветни чери домати и няколко накъсани листа зелена салата за цвят. Една малка водка по повод сельодката и сьомгата и две чаши червено вино (бяло щеше да е по-добре). Хубав празник се получи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар